2.03.2017

Dieselpunk Jimmy część 1 - świat noir /SZKICOWNIK

Noir York City - mroczna wersja Nowego Yorku (by Pickador)

Miasto przeszłości


Na dniach narysowałem w szkicowniku swoją dieselpunkową wizję miasta. Temat tego mrocznego, detektywistycznego świata i stylu, który towarzyszył mi przez studia architektoniczne jakoś ostatnio znowu zaczął mi pozytywnie rezonować:] Przedstawię wam zebrane materiały z gry, którą pragnę kiedyś zdziałać.

Motocykl Neron. Pędzi tak, że całe miasta za nim płoną w zgliszczach:] (by Pickador)

Co to za epoka?


Dieselpunk to rodzaj stylu w sztuce i literaturze, osadzony w fikcyjnej epoce. Tak jak steampunk jest światem przebrażonym przez rewolucję przemysłową ze wszystkimi maszynami napędzanymi parą. Tak jak cyberpunk zazwyczaj jest dystopijną wizją przyszłości z pół-cyborgami i ludźmi podłączonymi do sieci kablami w ciało. Tak jak i clockwork punk jest światem opanowanym przez koła zębate i mechanizmy zegara. Tak dieselpunk jest światem lat 30-stych XX wieku, gdzie nazbyt prędko rozwinęła się technologia. To świat z filmu Rocketeer, Kapitan Ameryka Pierwsze Starcie, świat Fallouta przed nuklearnym Armagedonem, to wreszcie świat z kreskówki Batman z 1992 roku.

Umrocznianie świata


Zacząłem jeszcze na studiach, od pomysłu przerobienia mojego rodzinnego miasta – Białegostoku, na amerykańskie miasteczko w stylu Art Deco osadzonego w zadymionym roku 1938. Rozrysowałem w szkicowniku zremisowany białostocki ratusz, by zdobił centrum Blackstock City, Pennsylvania.

Blackstock City Hall, ciekawe jakie muzeum by się tam teraz mieściło:] (by: Pickador)


Potem zrobiłem model 3D w SketchUpie – zachowując rzut realnego pierwowzoru. Wtedy też zaczęła mi się rysować w głowie fabuła gry. Zacząłem rozkminiać co doprowadziłoby do takiej wizji rzeczywistości ? Jak te szybko powstające technologie wpłynęłyby na życie codzienne ludzi w przededniu światowej wojny
 

Blackstock City Hall - googlowy model 3D na podstawie zdjęć satelitarnych:D Wciąż podchodzę do wszystkiego zbyt poważnie... (by Pickador)

Alternatywna historia


Razem z moim ulubionym kumplem historykiem – Adamem przysiedliśmy do tworzenia kalendarium alternatywnej historii świata. Jako bazę opieraliśmy się na prawdziwych wydarzeniach, lekko je urozmaicając. Spisaliśmy to wszystko w formie strony z wikipedii, by łatwo budować historie i się nie pogubić w tym rosnącym świecie.

Ale zanim przedstawię tę historię i nim dowiecie się kim jest ta tytułowa postać Jimmy’ego, potrzymam was w niepewności do kolejnego artykułu. A ten TUTAJ

2 komentarze: